Тези неща сигурно си ги знаете, но все пак да ги напомня, защото господата Борисов, Дянков, Владимиров и Московски явно са ги забравили или лобират за интереси на автобусните превозвачи и изкуствено ще им създадат монопол.
-
в пъти по-екологично е от автобусния или автомобилния или авиотранспорта. (от електрическите влакове няма вредни емисии и изгорели газове)
-
по принцип е по-комфортно – има повече място за краката, можеш да отидеш до тоалетна, можеш да се наслаждаваш на гледката навън, можеш спокойно да се разтъпчеш, на много малко хора им прилошава във влаковете (за разлика от автобусите например)
-
скоростта е значително по-висока от разрешените по магистрала 130 км/ч– българските вагони, произведени през 80-те години на ХХ в. са тествани при скорост 160 км/ч (разбира се тъй като в България влаковите линии са оставени от 25 години без основни ремонти и поддръжка, скоростта е драстично по-ниска). Официалният световен рекорд за най-висока скорост, развивана от влак е 574км/ч!!!
-
доста по-евтин транспорт от автобусния и автомобилния.
Тагове:
http://dedenze.blog.bg/politika/2011/11/25/bdj-perspektiva.856285
Не е етично да пишеш оф топик и да рекламираш Бойко (като казваш, че не бил той виновен, а били виновни работниците от БДЖ и правителствата преди него. Прочети статията и коментирай по нея, тоест по предимствата на железопътния транспорт. А относно лобирането за автобусния транспорт, да не би да бъркам? Няколко пъти железничари и машинисти спасяваха влакове и хора, благодарение на доблестта и себеотдадеността си. Освен това не забравяй, че в Белгия и Германия всяка година стават катастрофи с влакове, при положение, че имат много по-модерна железопътна система от България. Относно краденето на гориво, което толкова се навира в пространството - бяха хванати 3-ма души, а не всички машинисти. И още нещо - ако не ти плащат заплата 6 месеца, ти какво би направил?
26.11.2011 18:00
И за да съм още по - конкретен.... Никой от правителството не е искал стачката!!! Стачката не я организира правителството а синдикатите, т.е. по - логично е, синдикатите да лобират авто транспортта, нали? :) За да може да се плаща на всички редовно, трябва БДЖ да работи според възможностите си, т.е. трябва да се оптимизира производителността => съкращения!! И ако това е било направено преди, нямаше да са 2000 работника, повярвай ми!! ;)
П.С. Моля те, имай доблестта да ме обориш с аргументи и факти, подкрепени с икономически идеи и решения, а не да ми триеш коментарите.. комунизма отдавна си отиде :)
Твоят коментар отново не е по темата за плюсовете на железопътния транспорт и аз отново ще го изтрия.
За това съм от части съгласен, въпреки че отново не е по темата. БДЖ не е работило на загуба, докаго България имаше производства, просто е оставено на самотек и парите от заемите просто ги няма. Ако БДЖ се приватизира, ще се случи същото, което стана с всички приватизирани български фирми. Ще бъде разпродадено за скрап, а работниците - уволнени постепенно. Има спасение - копирал съм една статия по въпроса. А и още нещо - виж какви хора са начело на синдикатите - може би са свързани с властта и може би ги използват като буфери на недоволството - може би .......................