Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.10.2011 11:14 - Измислена социология
Автор: vane Категория: Политика   
Прочетен: 2086 Коментари: 0 Гласове:
2



За пореден път се убеждавам, че в България това е мръсна дума. Социологията в момента се използва не, за да оцени нагласите на обществото преди изборите, а за налагане, в нашият случай, на 3 кандидатури. Във всички т.нар. социологически изследвания буквално се „навират” само трима кандидати – Плевнелиев, Калфин, Кунева. Абсурдното е, че за останалите 15 (!) кандидати въобще не се говори, все едно, че те не съществуват. Най-много да бъдат обединени в групата „други”. Това, което ни представят е всичко друго но не и социология – първо, защото самите „социолози” не съобщават каква е извадката (обикновено за България се приемат поне 1000 души), дали изследването е представително – дали са обхванати всички възрастови групи от населението; второ – повечето изследвания са телефонни, което изключва каквато и да е представителност. Това разбира се се премълчава. Публична тайна са ивръзките на определени „медийни социолози” като Андрей Райчев, Евгени Дайнов и др. с определени политически сили.

         Преди около месец на улицата ме спря една жена около 45 годишна и ме помоли да ми зададе няколко въпроса, аз отговорих: „няма проблеми”. Предполагах, че е във връзка с изборите. Тя се представи, каза ми че е от МБМД и започнахме. Още в самото начало обаче ми направи впечатление, че в документацията имаше 5 или 6 отговора на въпроса: „За кого ще гласувате на президентските избори?”. Попитах я – защо е така, тя каза: „Аз просто задавам въпросите, за да изкарам някой лев, нищо повече”. Казах: „довиждане” и си тръгнах. Явно се очаква и ние да не задаваме въпроси и да си мълчим, въпреки че сме събрали гняв, болка, омерзение, отчаяние. Но нали знаете, не е добре човек да задържа отрицателните емоции в себе си, по-добре е да ги изкара навън. ................

         И накрая само ще вметна – в проучване на предаването „Референдум” по БНТ Светльо Витков убедително спечели on-line гласуването с огромен процент от гласовете, същото е и във фейсбук, като неговата страница е най-популярната там.

А и още нещо – продажбата на гласове е престъпление, но никой няма да ви осъди ако си продадете гласа, но си помислете още веднъж ако смятате да го направите, дали после ще има кой да ви чуе............




Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: vane
Категория: Лични дневници
Прочетен: 589901
Постинги: 102
Коментари: 198
Гласове: 225
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930