Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.12.2012 00:10 - Задължителното предучилищно образование
Автор: vane Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4965 Коментари: 0 Гласове:
4

Последна промяна: 19.12.2012 11:43


След като ходих на протеста срещу задължителното образование, след още малко материали в медиите и натрупан яд, седнах да напиша няколко реда по въпроса. Ще ви разкажа моето лично мнение и какви са моите съображение против т.нар. „задължително предучилищно образование”.

image

Първо – следва да ви спомена, че аз не съм ходил на детска градина, посещавал съм предучилищна на 6 години. Като по-малък си мислех, че е лошо, че майка ми и баба ми са ме гледали в къщи, защото беше малко стресиращо като всички деца си разказваха от коя детска градина идват, аз да отговарям уклончиво. Мислех си, че това ми е повлияло зле и може да ми попречи на контактите в бъдеще. Сега , когато "порастнах" си  промених мнението и съм благодарен на мойте мама и баба, че са ме отглеждали в къщи, че съм имал време да оставам на спокойствие със себе си, да се себепознавам (защото игрите на децата и това, че самички си говорят като малки е точно това). Така детето разбира света около себе си и се превръща в пълноценна личност. В детската градина или задължителната предучилищна възраст+яслите няма тази възможност и време. Децата са подложени на стрес да правят, това което им казват възпитателките (или както там се наричат сега) и което те предценят, че е правилно. Сами знаем, че това, което е правилно за едни, е грешно и стресиращо за други....... Ето защо в къщи, сред най-близките хора, едно дете може да получи първите си социални контакти, заедно с играта навън с другарчета и забележете – не като стоят в една стая по цял ден или ги извеждат под строй ..........

Най-важно за едно дете е връзката му с майката и бащата. Ако тази връзка от малка възраст бъде атакувана, а каквото и да ми говорят, точно това се случва в детските градини, тогава се къса въобще връзката на детето с родителите. От там насетне произлизат много от проблемите на неразбирането на децата от родителите и обратното. Освен това със „задължителното образование на 4-годишните” родителите се поставят пред свършен факт и държавата се държи с тях като с деца – като един вид възпитател на родителите, без да им дава възможност да избират (тоталитаризъм?). Още по-интересното е, че този модел се налага от група чиновници, които просто смятат на своите компютри, без да са отишли веднъж да видят как се подготвят децата чрез алтернативните методи, а дори и не са отишли да видят каква е обстановката в една нормална детска градина, а бързат като послушковци (може би всички са ходили на детска градина) да изпълняват директивите на ЕС (между другото там и дума няма за задължително предучилищно образование)...............

image

Помислете си и кой би приспивал всяко едно дете в детската ясла, а после и градина с нежни песни, дори и да има желание, освен родната му майка (а непрекъснато излизат изследвания колко е важно майката да говори и пее на малкото дете).

В детската градина ви учат не как да мислите, а как да изпълнявате .................... Колкото и грубо или направо жестоко да звучи – това е самата истина. Децата се учат да реагират като дресирани животни на определени команди или на дадени поведенчески кодове .....

Освен това 2 възпитатели се грижат за 30 деца – как мислите, че те ще могат (дори и да искат) да обърнат внимание на всяко едно дете по отделно и да разберат неговите потребности. Това се случва и българското училище, където на децата общо взето се снасят една камара факти и не им се дава възможност самите те да осмислят материала и сами да правят своите заключения, нямат практически занимания ........ Но от държавните „умни глави” не сме чули и дума по въпроса ...........

Моделът на детската градина за мен е следният: „сега пеем песничка” – на детето може да не му се пее, но те създават този комплекс у него – да се подчинява.

image

Другият „уникален” модел е оставянето на децата да гледат групово телевизия. Защо тогава трябва въобще да ходят на детска градина, след като могат да гледат телевизия в къщи и да се зомбират от отвратителните „модерни” анимации ......... Третото е задължителният сън след обяд, въпреки че и до ден днешен има спорове – дали действително на децата им трябва следобеден съм и в крайна сметка самото дете ви показва дали има или няма нужда. Храненето е другия проблем – не е сигурно, че е най-здравословното и достатъчно за децата. Моето мнение е, че те са наблъскани в сградите като в затвори, това че са нон-стоп болни и се заразяват едно друго ..... Това не само не помага на имунитета, а напротив – създава предпоставки за развитие на хронични здравословни проблеми ...........

Дори и образованието да не е задължително – от министерството разчитат на това, че обществото ще наложи само този модел и който не е ходил на детска градина ще се превърне в аутсайдер. Това също е част от модела на тоталитаризма ............

Когато нещо не работи, но ви го налагат насила, как бихте реагирали?

image

Интересно е, че нивото на образованието в нашата страна от години пада, въпреки това обаче министерството на образованието се опитва явно да „дозомбира” децата, така че да се раждат само консуматори без логична мисъл . Още по-интересното е, че хората, които са свързани с проблема с влошаващото се образование и плашещата функционална неграмотност (четене на текст, без да може той да се разбира), сега мислят, че могат да дадат рецептата за решаването на проблема (ЛИЦЕМЕРНО?)

Не на последно място трябва да споменем една от основните идеи за по-ранно започване на образованието за децата – а именно проблема с циганите и това, че те остават извън обществото и извън всякакво образование. Резултатът е, че положението е все същото и „ромчетата” продължават да не ходят масово и на задължителна предучилищна подготовка и на училище. Това е още един провал на образователната система.

 image

Тук накратко ще ви напиша за модела на Финландия. Допреди 30 години моделът е бил като нашето образование – задължителни оценки, дълги часове учене до крайна умора на учениците. Резултатите са били – все по-голямо влошаване на качеството. Докато в един момент не е настъпил прелом.

Въвежда се майчинство – 3 години; незадължително образование до 7 години; след това децата до 13 години не получават оценки; премахват се частните училища (и бедни, и богати учат заедно), децата се учат докато играят; класовете са малки и има по 2-ма учители за 15 деца; децата имат по 5 часа училище на ден и големи междучасия; веруюто на образованието във Финландия е: „децата трябва да изживяват детството си и да бъдат деца”. Резултатът от всичко това е уникален: в най-голямото международно изследване за знанията на 15-годишните от цял свят Финландия е в челото, заедно с най-зубрещите ученици в света (заети по 12 часа на ден) – Сингапур и Южна Кореа. Изводите оставям на вас ................

image

И накрая – спомнете си филмът „Стената” на Пинк Флойд. Помните ли как учениците влизаха в месомелачката ........ Ако не се сещата, вижте клипчето по-долу. И пак помислете какво прави с вашето деца сегашното българско образование ...............

image

image

image






Гласувай:
4



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: vane
Категория: Лични дневници
Прочетен: 588806
Постинги: 102
Коментари: 198
Гласове: 225
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031