Постинг
11.11.2011 10:28 -
Мечтите за бъдещето на БДЖ
Това открих публикувано в фейсбук групата "БДЖ НЕ СЕ ПРОДАВА!" http://www.facebook.com/#!/groups/174323535991493/
13 бързи стъпки за спасението на БДЖ.
Според нас е необходима около 1 година и около 500 млн. лв.инвестиции за частично, но видимо възстановяване на дружеството.
- Оставка на цялото ръководство на БДЖ, включително на министъра на транспорта, ако е необходимо и на цялото правителство.
- Спиране на взимането на каквито и да е нови заеми – БДЖ вече има огромни дългове в размер на 700 млн. лв. и всеки един заем означава още по-голям упадък на дружеството.
- Спешно възстановяване на производството на пътнически и товарни вагони в България (спряно през 80-те години на ХХв.). Само така в БДЖ могат да бъдат рециклирани старите вагони и може да започне производство на нови такива (защото в момента вагоните са на повече от 30 години). Така също ще бъдат създадени нови работни места, които са така необходими във време на криза.
- Сключване на договор за покупка на нови локомотиви, но при условие, че в България ще се изградят мощности за рециклиране на старите. Това отново ще открие нови работни места.
- Оценка на целесъобразността на доизплащането на мотрисите втора ръка Сименс. Ако е по-изгодно, да бъде прекратена сделката и мотрисите да бъдат върнати.
- Може да се направи оценка дали няма да е по-изгодно връщането на Национална Железопътна Инфраструктура към БДЖ (независимо, че това не е прието за „европейска практика”). Нека си го кажем „свободният пазар” в България се оказа поредната утопия.
- Спешно изграждане и ремонт на линията София – Перник. Задължително тя трябва да бъде удвоена, за да се помогне за по-бързото придвижване. Времетраенето на пътуване може да бъде под 20 минути. Това е най-натоварената линия в България, която носи голяма част от печалбите на БДЖ.
- Намаляване на средствата, отделяни за строителство на и без това некачeствени магистрали и пренасочването им за строежа, рехабилитацията и удвояването изцяло на основните линии: София – Кулата; София – Бургас; София – Варна; София – Видин. Железопътният транспорт е най-зеленият в момента на планетата, един от най-икономичните и най-бързият след самолетния (стига да има качествени линии и също такива влакове). Освен това изграждането на километър железопътна линия е няколко пъти по-евтино от километър магистрала, но не е по-малко ефективно.
- Задължително запазване на товарните превози в БДЖ – само така компанията може да бъде спасена. Приватизацията им по примера на цялата приватизация в България, ще означава разпродажба на всички активи и ликвидирането на дружеството или в най-добрия случай БДЖ ще се използва за превоз например на турски тирове, а българските фирми ще бъдат дискриминирани чрез високи цени и куп други препятствия.
- Строителство на нови товарни терминали, които да насърчат пренасянето на повече стоки чрез железниците – това ще увеличи печалбите на БДЖ.
- Запазване на броя на заетите в БДЖ.
- Увеличаване на средствата за охрана на железопътните линии и съоръжения и реални резултати за борбата с крадците на железопътни съоръжения (основно цигани).
- Инвестиции в нови товарителници на БДЖ – това ще насърчи превозите на стоки чрез железниците (за сведение – превозването на 1 тон стока на разстояние от 20 км. чрез БДЖ е 4 лв., а чрез автомобилните фирми – минимум 12-13 лв.!!!!
Парите за БДЖ могат да дойдат от:
- Намаляване парите за МВР, които сега са колосалните 1,3 милиарда лева, които отиват основно за подслушване, а същевременно обикновените полицаи мизерстват и нямат пари за униформи, за оръжия, нямат бензин за своите патрулни коли.
- Печалбата на Софийското Метро, вместо в корумпираната Столична Община, да отиват за подобряване състоянието и нови инвестиции в БДЖ.
- Съдебно дело срещу Стефан Софиянски за унищожаване на железопътно имущество (по негово време беше унищожена Гара Разпределителна в София и изрязана влаковата линия между Руски паметник и бул. Ив. Ев. Гешов. Сега тази линия можеше да се използва от хората идващи всеки ден от Перник да работят в София, които стоят като наказани и чакат на Руски паметник различни автобуси и маршрутки да ги вземат. Вместо това можеше с метровлакове или мотриси да бъдат извозвани всеки ден от Руски паметник до Захарна фабрика (линията още си стои) и след това да поемат пътя към Перник – бързо, лесно и удобно. Това подобрение ще се усети не само от перничани, но и от хората от София, които пътуват в посока Дупница, Кюстендил, Благоевград. Печалбите за БДЖ са гарантирани.
- Съдебно дело срещу Столичната Община за демонтирането на няколко километра железопътна линия, която можеше да се използва за подобряването на трафика в столицата между Хладилника – гара Пионер – кв.Слатина.
- Спиране парите и закриване на професионалната българска армия – тя така или иначе е небоеспособна и средствата само потъват в нея и е по-удачно пренасочването им към БДЖ. Прекратяване на всички задгранични военни мисии, които поглъщат огромни средства, жизнено важни за българската икономика.
Тагове:
БДЖ стачкува утре. Транспортният министъ...
Ремонтът на жп линията Димитровград-Свил...
Новият транспортен министър пред Дневник...
Ремонтът на жп линията Димитровград-Свил...
Новият транспортен министър пред Дневник...
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 225