Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.11.2011 10:28 - Мечтите за бъдещето на БДЖ
Автор: vane Категория: Политика   
Прочетен: 1998 Коментари: 0 Гласове:
1




Това открих публикувано в фейсбук групата "БДЖ НЕ СЕ ПРОДАВА!" http://www.facebook.com/#!/groups/174323535991493/

13 бързи стъпки за спасението на БДЖ.


Според нас е необходима около 1 година и около 500 млн. лв.инвестиции за частично, но видимо възстановяване на дружеството.

 

  1. Оставка на цялото ръководство на БДЖ, включително на министъра на транспорта, ако е необходимо и на цялото правителство.
  2. Спиране на взимането на каквито и да е нови заеми – БДЖ вече има огромни дългове в размер на 700 млн. лв. и всеки един заем означава още по-голям упадък на дружеството.
  3. Спешно възстановяване на производството на пътнически и товарни вагони в България (спряно през 80-те години на ХХв.). Само така в БДЖ могат да бъдат рециклирани старите вагони и може да започне производство на нови такива (защото в момента вагоните са на повече от 30 години). Така също ще бъдат създадени нови работни места, които са така необходими във време на криза.
  4. Сключване на договор за покупка на нови локомотиви, но при условие, че в България ще се изградят мощности за рециклиране на старите. Това отново ще открие нови работни места.
  5. Оценка на целесъобразността на доизплащането на мотрисите втора ръка Сименс. Ако е по-изгодно, да бъде прекратена сделката и мотрисите да бъдат върнати.
  6. Може да се направи оценка дали няма да е по-изгодно връщането на Национална Железопътна Инфраструктура към БДЖ (независимо, че това не е прието за „европейска практика”). Нека си го кажем „свободният пазар” в България се оказа поредната утопия.
  7. Спешно изграждане и ремонт на линията София – Перник. Задължително тя трябва да бъде удвоена, за да се помогне за по-бързото придвижване. Времетраенето на пътуване може да бъде под 20 минути. Това е най-натоварената линия в България, която носи голяма част от печалбите на БДЖ.
  8. Намаляване на средствата, отделяни за строителство на и без това некачeствени магистрали и пренасочването им за строежа, рехабилитацията и удвояването изцяло на основните линии: София – Кулата; София – Бургас; София – Варна; София – Видин. Железопътният транспорт е най-зеленият в момента на планетата, един от най-икономичните и най-бързият след самолетния (стига да има качествени линии и също такива влакове). Освен това изграждането на километър железопътна линия е няколко пъти по-евтино от километър магистрала, но не е по-малко ефективно.
  9. Задължително запазване на товарните превози в БДЖ – само така компанията може да бъде спасена. Приватизацията им по примера на цялата приватизация в България, ще означава разпродажба на всички активи и ликвидирането на дружеството или в най-добрия случай БДЖ ще се използва за превоз например на турски тирове, а българските фирми ще бъдат дискриминирани чрез високи цени и куп други препятствия.
  10. Строителство на нови товарни терминали, които да насърчат пренасянето на повече стоки чрез железниците – това ще увеличи печалбите на БДЖ.
  11. Запазване на броя на заетите в БДЖ.
  12. Увеличаване на средствата за охрана на железопътните линии и съоръжения и реални резултати за борбата с крадците на железопътни съоръжения (основно цигани).
  13. Инвестиции в нови товарителници на БДЖ – това ще насърчи превозите на стоки чрез железниците (за сведение – превозването на 1 тон стока на разстояние от 20 км. чрез БДЖ е 4 лв., а чрез автомобилните фирми – минимум 12-13 лв.!!!!

 

Парите за БДЖ могат да дойдат от:

 

  1. Намаляване парите за МВР, които сега са колосалните 1,3 милиарда лева, които отиват основно за подслушване, а същевременно обикновените полицаи мизерстват и нямат пари за униформи, за оръжия, нямат бензин за своите патрулни коли.
  2. Печалбата на Софийското Метро, вместо в корумпираната Столична Община, да отиват за подобряване състоянието и нови инвестиции в БДЖ.
  3. Съдебно дело срещу Стефан Софиянски за унищожаване на железопътно имущество (по негово време беше унищожена Гара Разпределителна в София и изрязана влаковата линия между Руски паметник и бул. Ив. Ев. Гешов. Сега тази линия можеше да се използва от хората идващи всеки ден от Перник да работят в София, които стоят като наказани и чакат на Руски паметник различни автобуси и маршрутки да ги вземат. Вместо това можеше с метровлакове или мотриси да бъдат извозвани всеки ден от Руски паметник до Захарна фабрика (линията още си стои) и след това да поемат пътя към Перник – бързо, лесно и удобно. Това подобрение ще се усети не само от перничани, но и от хората от София, които пътуват в посока Дупница, Кюстендил, Благоевград. Печалбите за БДЖ са гарантирани.
  4. Съдебно дело срещу Столичната Община за демонтирането на няколко километра железопътна линия, която можеше да се използва за подобряването на трафика в столицата между Хладилника – гара Пионер – кв.Слатина.
  5. Спиране парите и закриване на професионалната българска армия – тя така или иначе е небоеспособна и средствата само потъват в нея и е по-удачно пренасочването им към БДЖ. Прекратяване на всички задгранични военни мисии, които поглъщат огромни средства, жизнено важни за българската икономика.



Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: vane
Категория: Лични дневници
Прочетен: 588796
Постинги: 102
Коментари: 198
Гласове: 225
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031