Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.05.2012 17:07 - По релси около София
Автор: vane Категория: Новини   
Прочетен: 2881 Коментари: 1 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Мисля, че и това е интересна инициатива и дано повече граждани откликнат.

Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт

http://www.facebook.com/#!/groups/174323535991493/

e-mail: obshtestven@mail.bg

 

ПРЕССЪОБЩЕНИЕ

 

31.05.2012г.

гр.София

 

„По релси около София” – излет в подкрепа на столичната градска железница и ЗА спасението на Българската Железница

 

На 3-ти юни, неделя „Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт” организира излет и кани всички граждани с будна съвест в подкрепа на столичната градска железница и за спасението на Железопътните превози в България. Събитието ще следва част от маршрута на почти изцяло демонтираната Софийска околовръстна ж.п. линия. Срещата на участниците е в 10,15ч. сутринта на Централна гара в София, а тръгването – в 10,45ч. С влак (всеки участник ще си закупи билет) ще се придвижим до гара Подуяне, от където в 11,00ч. ще започне същинският излет по линията към гара Пионер и Хладилника (частично демонтирана през 2011г. като премахването й бе съпътствано с множество протести). Следващата спирка от излета е гара Пионер в 13,30 ч., където ще се проведе хепънинг за привличане на вниманието към възможностите на градската железница и проблемите на Българските Железници и всеки желаещ ще може да се срещне с железопътни специалисти, които да му разкажат за историята и съдбата на Железниците. Излетът ще продължи по демонтираната линия до кв. Хладилника с дискусии по проблемите на градоустройството и транспорта. Събитието ще приключи в 16,30ч.

Целта на инициативата е да покаже, че градската железница може да се използва с успех (както това се случва в много европейски държави) и да подобри значително трафикът между Аерогара София, Централна гара и кварталите Слатина, Редута, Изток, Дианабад и кв. Хладилника и да реши нововъзникналите проблеми със задръстванията при концерти или спортни събития в зала Арена Армеец (линията минава на метри от залата и биха могли да се направят спирки в двете посоки, чрез които хората спокойно да пътуват без да е необходимо ползването на леки коли, тъй като паркингът на залата е за едва 800 автомобила), да намали шума и замърсяването. Друга част от линията е все още съществуваща, но незнайно защо не се ползва: Захарна Фабрика – Красна поляна, а частта до Руски паметник е демонтирана, но може да се възстанови.

Другата комуникативна цел е даване на насоки за правилното и ефективно управление на Железниците – как гражданите могат да преоткрият любимия на много поколения железопътен транспорт.


Допълнителна информация

 

-          коментар на един от най-големите радетели на приватизацията Маргарет Тачър: „Железниците не функционират ефективно извън държавния сектор.”

-          Железниците са обществена услуга, създадена с парите на поколения български данъкоплатци.

-          приватизацията на железниците във Великобритания води до хаос в железопътната система и резултатът са няколко тежки катастрофи само за 10 години, в които умират 42, цели 600 души са ранени

-          само за 3 години държавата под формата на субсидии изплаща цялата „печалба” от разпродажбата на железниците

-          гръцките железници също се планира да бъдат приватизирани, описвани, включително както българските железници с „най-черни” краски като мръсни, неудобни и неуредени и че имат твърде много служители, които масово „крадат” гориво и въртят далавери.

-          Дългът на гръцката железопътна компания надминава 1,2 млрд. евро. От къде идва той? Държавата принуждава железниците да заемат пари за своето развитие (магистрали, летища и пристанища се финансират като цяло от държавата). Гръцките управници (също като българските) купуват влакове от Сименс, които също както и у нас, нямат подходяща мрежа за рентабилна експлоатация и дават доста дефекти.

-          Считаме, че има известна предумишленост в действията на българските управници спрямо БДЖ през последните 30 години – първо те разбиват нашето национално богатство, а след неговия упадък го клеветят и убеждават българското обществено мнение, че може би частна фирма е по-добро решение за българските железници.

-          с извинението, че са нужни икономии правителството тенденциозно уволнява персонал за сметка на качеството, ръководството нарежда демонтирането на влакови линии, спира влакове, на които им замръзват спирачките (все едно да убиеш човек, защото си е „счупил ръката”), променя разписанията, така че да са максимално неудобни и насърчава по този начин автомобилния и автобусния транспорт (новините непрекъснато ни съобщават за отнети човешки животи на пътя), а сега дори иска да приеме доста странното решение за продажбата за скрап на здрави, но на този етап ненужни товарни вагони, въпреки увеличаващото се търсене на железопътни превози и възможностите на местоположението на България като кръстопът на много транспортни коридори.





Гласувай:
1
0



1. анонимен - Пълни Глупости
28.09.2012 18:42
Линиите до Хладилника и Красна Поляна са абсолютно негодни за пътническо движение, имат нужда от пренабиване и усилване на баласта и подмяна на релсите и траверсите. Подобна реконструкция е прекалено скъпа и неоправдана. Мотрисите Дезиро са нормални икономични съвременни влакове, само трябва да се спазват технологичните норми на обслужване и ремонт както и редовни доставки на резервни части, реално искат в пъти по-малко труд от кочините ЕМВ32. Пътувал съм 2010 с влака София-Солун и гръцките вагони бяха светлинни години над който и да е таралясник в БГ - климатик, никакво лашкане, тишина, плавно спиране без присецване. Частните ЖП оператори са по-ефективни - свеждат до минимум кражбите и злоупотребите.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vane
Категория: Лични дневници
Прочетен: 438378
Постинги: 102
Коментари: 198
Гласове: 176
Календар
«  Ноември, 2018  
ПВСЧПСН
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930