Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.03.2010 20:17 - ЕС пусна безплатни езикови курсове и за нас
Автор: tirith Категория: Други   
Прочетен: 49403 Коментари: 78 Гласове:
14

Последна промяна: 22.03.2010 17:28

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Из цялата страна вече тече записване за безплатни курсове и обучения , финансирани от ЕС.  Инициативата „Аз Мога” е част от оперативната програма  „развитие на човешките ресурси” и цели да предостави възможност на работещи хора да да повишат конкурентоспособността си на работното им място чрез придобиване на различни умения и компетентности. За целта, от „Агенцията по Заетостта” предоставят на желаещите ваучери за безплатно обучение.

Можете да избирате едно от следните направления:

·         Общуване на роден език;

·         Общуване на чужди езици;

·         Математическа компетентност и основни знания в областта на природните науки и технологиите;

·         Дигитална компетентност;

·         Умение за учене;

·         Обществена и гражданска компетентност;

·         Инициативност и предприемачество.

image

 

            Схемата е отворена за кандидатстване за работещи - наети по трудово правоотношение и самонаети лица без значение от сферата им на дейност. Изключение правят наетите в в държавната администрация, в администрацията на органите за местно самоуправление, в съдебната система, в системите на народната просвета, в Министерство на вътрешните работи и в Министерство на отбраната.

 

            За да започнеш безплатен курс по твое желание е необходимо да избереш направление (например английски или немски език) по което искаш да се обучаваш и т.нар. „Доставчик на услуги” или иначе казано – фирмата, която да те обучава. След като изборът е направен трябва да се подаде заявление в бюрото по труда по местоживеене/месторабота в което се посочват личните ви данни, какъв избор сте направили и какви предишни квалификации притежавате. При успешно подадено заявление в кратък срок ще Ви бъде връчен ваучер за безплатно обучение. Остава само да се свържете с доставчика на услуги, да предоставите въпросния ваучер  и да уговорите удобно време за провеждането на курса.

           
Тъй като почти половината от квотата за програмата „Аз Мога” е вече  запълнена, съветвам тези, които се интересуват да подадат заявление в местното бюро по труда възможно най-бързо.
С малко повече късмет и вие ще имате възможност да се възползвате от тази европейска програма! Затова ви съветвам – бъдете експедитивни и подайте необходимите документи възможно най-скоро.

 

Ето и сайтовете, където може да намерите необходимата ви информация за кандидатстване:

 

·         Безплатни езикови курсове по програмата „Аз Мога” – Пловдив

·        Агенция по Заетостта  

·        Списък с доставчици на услуги за страната

·        Документи за кандидатстване

 

При възникнали въпроси – оставете коментар. Ще се постарая  да отговоря възможно най-скоро.

ВАЖНО: В коментарите забелязах доста хора, които се оплакват от това, че до сега никой не им е казал за тази програма. Явно никой не се е потрудил за това. Помогнете с гласуване в сайта за популяризиране - Svejo - на този линк - http://svejo.net/story/education/642527-es-pusna-bezplatni-ezikovi-kursove-i-za-nas - за да може повече хора да научат.



Тагове:   езикови курсове,


Гласувай:
14



1. анонимен - Звучи страхотно
11.03.2010 20:42
Звучи страхотно - трябва да се проучи. Един безплатен курс по немски ще ми помогне доста за работата. Браво
цитирай
2. анонимен - мисля че не работещите а безрабо...
11.03.2010 21:10
мисля че не работещите а безработните се нуждаят от такива курсове.
но Вие сте спестили тази информация че РЕГИСТРИРАНИ БЕЗРАБОТНИ не могат да кандидатстват, което е меко казано некоректно.
и май целта е една фирма / не споменавам коя / да лапне ваучерите
цитирай
3. tirith - Отговор до анонимен №2
11.03.2010 21:32
Драги господине/госпожо. Подобаващо е когато се изказвате кой какво лапа да казвате и кой/коя сте.

Като пренебрегнем този факт, мога да ви кажа, че тази програма е предназначена само за работещи не от мен, не дори и от "фирмите /защото не е само една/ които лапат", ами от ЕС.
Същия този ЕС има и други програми, например програма "Адаптивност" и "Развитие", които са предназначени за безработни.
За ваше съжаление и там ще ви обучават фирми, които ще "лапат" безплатно получените от Вас ваучери, но какво да се прави - остава Ви утешението, че поне ще сте обучена/обучен на някакъв език или занаят без да плащате и един лев.
цитирай
4. menyanthe - Аз имам едно въпросче, тъй като нещо ...
12.03.2010 00:56
Аз имам едно въпросче, тъй като нещо не ми стана съвсем ясно. Във "Въпроси и отговори", където данните са на практика от миналата година, се споменава за декларация, попълнена от работодателя, че е съгласен да се проведе обучението или нещо такова. Необходимо ли е такава декларация и ако отговорът е "да", има ли някъде образец?
Другият ми въпрос е - какво означава минимално образователно равнище например за език. Означава ли това, че не може да се запишеш на език, който не си учил досега или не?
цитирай
5. tirith - До 4. menyanthe
12.03.2010 01:44
Минимално образователно равнище означава завършено поне основно образование, което мисля, че няма да ти е проблем. Не се изисква предишно изучаване на езика.

Относно декларацията мога да ти кажа, че няма да ти трябва разрешение да отсъстваш от работа, защото курсовете ще са вечерни или Събота и Неделя.
Самата декларация от къде може да я вземеш обаче и аз не намерих информация за това, но може да се свържеш по телефона дружество "Наука и знание" /първия линк/ и те да ти кажат или да отидеш до бюрото за труда и да ги попиташ тях какви документи точно се изискват.

Успех с кандидатстването по програмата.
цитирай
6. анонимен - безработна
12.03.2010 08:16
Работих по трудов договор, но от 1 март съм съкратена и преминах да работя на граждански. Фирмата ни работи с чужденци и наистина имам нужда от курс по английски език. Но за съжаление от тази програма не мога да се възползвам. Според мен критерии не много справедливи, имам предвид, че хората, които работят по граждански договор не могат да се запишат на този курс. Незнам, но в нашата фирма всички колежки работят по граждански договор, включително и управителя. А в последно време това важи и за цялата България, имам предвид масови съкращения и уволнения.
цитирай
7. sisithebest - Инициативата им е много добра.
12.03.2010 09:08
Само трябва да сте работещи и да си изберете сфера, в която искате да се обучавате. Отивате в бюрото по труда и се записвате :)
Бързо, лесно, вкусно ... както казваше Ути :))))
цитирай
8. vmir - От 20 години в службата ми квалификационни курсове не е имало по служебна линия,
12.03.2010 09:21
а ми създаваха и проблеми за онези, на които ходех частно в извънработно време.
цитирай
9. анонимен - Недоволен
12.03.2010 09:29
Вчера ходих да подам заявление в Бюрото по труда - Плевен по тази програма. Служителката беше изключително нелюбезна - не беше груба, просто не желаеше да обясни нищо и сякаш бе изпаднала в състояние на медитация. Бях си подготвил всичко като беше останало да попълня единствено доставчика на услуги. Изгониха ме навън да си го търся в списъците. Списъците на доставчиците за ключови компететнции и професионално обучение са закрепени един до друг, неподвижно на поставка в стената точно под списъците за свободни работни места. На мястото може да застане само един човек. Самите списъци са разпечатани от двете страни и доставчиците, които са на втора страница трудно могат да бъдат разгледани, тъй като поставчицата е тясна и не може да се отгърне изцяло страницата,шрифта е много ситен, а осветлението слабо. Бях се ориентирал предварително към обучаващата организация, но не можах да я намеря поради изброените причини, а и защото имаше и други хора, които напираха да гледат. Помогна ми една жена, която беше избрала същия доставчик и беше ходила директно при тях ,за да и попълнят точното наименование.
Допълнително усложнение създава работното време на бюрата- до 17 часа. Това означава,че трябва да излезеш в работно време за да си подадеш заявлението. Ако не си прочел всичко предварително и не си си подготвил документите ще е необходимо да излизаш няколко пъти. Като идеята е много хубава, но чиновниците я съсипват с мързела си
цитирай
10. анонимен - И във Варна се скъсват от нелюбезност
12.03.2010 09:37
Във Варна тези в БТ само от корумпирани ли са , те ако отидеш без познат са като бетонна стена срещу въпросите ти. Аз се принудих да кандидатствам по лична карта на адреса, защото във Варна не успях да накарам служителките да ми приемат документите. Не да ми обяснят нещо, обаждах се в други БТ там разучих как се кандидатства и какви документи трябват и пак не успях да си ги подам. Накрая ми писна. Може ли някоя институция да ги провери, явно записват само познати.
цитирай
11. анонимен - Програмата е страхотна, но за съ...
12.03.2010 09:46
Програмата е страхотна, но за съжаление и този път не са обмислени доста неща. Първото е, че работодателите (за които да обучат своя персонал по тази програма безплатно е "истински безплатен обяд") не бяха достатъчно информирани. Да не кажа ВЪОБЩЕ. Не са достатъчно информирани и самите кандидатстващи, защото да вземеш ваучер за получаване на професия, което е повече от 900 часа учене, си е чиста проба несериозно. Няма ли кой да сметне, че това означава да посещаваш занятия всеки работен ден, по три часа вечер, в продължение на повече от година. Кой би издържал? Което пък значи, че голяма част от ваучерите ще останат неизползвани, а ако някоя обучаваща организация ги осребри - това ще е или чудо или поредното бандитско усвояване на европейски пари.
Второто е, че административния капацитет на Агенцията по заетостта изглежда недостатъчен за тази програма. В бюрата по труда всичко става бавно и мудно. Консултации не се дават - мълчат като партизани на разпит. Стандартният отговор е "Вижте в сайта !" Само че хората са излезли от работа, чакали са на опашка и искат да им се помогне, за да не се връщат втори път. Така че не е лошо да се помисли върху следното: Какво се случва с тези , които получават ваучер, а не завършат обучението си? На практика те са отнели правото на някой друг да се възползва от програмата! Има ли финансови санкции за тях? Какво се случва с ваучерите, които не са използвани? Ще бъдат ли предложени отново или неизползваните средства ще потънат в някоя сметка? Има ли надеждна система, която да контролира използването на ваучерите и работата на обучаващите организации? (вече се чува за обучаващи организации, които събират ваучери, но нямат намерение да провеждат пълно обучение или предлагат такива мизерни условия, че хората се отказват). Има ли необходимия организационен капацитет, който да гарантира, че поне тази програма ще премине нормално? И не само върху това ....
цитирай
12. анонимен - Агенция по заетостта
12.03.2010 09:50
Много ще се зарадвам хората от АЗ да прочетат статията за да видят на как действат от бюрата по труда.
цитирай
13. анонимен - до анонимен - безработна
12.03.2010 10:10
За съжаление програмата АЗ МОГА изисква работещите да са на трудов договор или да са самонаети.Това е нещото което сега Ви ограничава.Но програмата е до 2012 година. Дано до тогава успеете да заработите на трудов договор
цитирай
14. анонимен - анонимен - Недоволен
12.03.2010 10:15
Здравейте .Ако не можете да излезете в работно време,упълномощете свой близък. Така в Бюрата са задължени да Ви приемат документите. Да мудни са чиновниците които са държавни служители. Дано нещо някога се промени поне за нашите внуци.
цитирай
15. анонимен - до анонимен - Програмата е страхотна, но за съ...
12.03.2010 10:25
Да! Съгласен съм с Вас! Наистина програмата е Европейска, но ние даже не можем и да я осмислим. Самата Агенция сякаш няма капацитета да я популяризира. И няма защо да се очудваме защо се връщат европейски пари.Иначе програмите се хубави,макар че за България отново са пилотни проекти. За да стават нещата трябва самите институции да го желаят.В Европа има много такива програми, но кои е чувал за тях. Ние само слушаме какво ни обясняват някои "умни"хора.
цитирай
16. анонимен - Гоче Тенев
12.03.2010 10:30
Едно време нямаше интернет. Ако те осени вдъхновение отиваш в градските отходни места. Дисиденти смело пишеха против властта. "Да го фукна на всички БКП-та по всички земни кълбета". Чувстваш се значим, МЪЖ.Никой не знае, че изглеждаш като Рачко Пръдлето. Даа..."И ний сме дали нещо на светът" От нашето фукване англичаните взеха да се fuck-ват, немците да правят fiken, а италианците използват ficare само за обикновено ръгане.Тогава нямаше интернет... Ето един бисер на поезията:"Срането е всеобщо благо.Сери и ще ти стане драго" Завиждам на народния творец. Ь тогава нямаше интернет...
цитирай
17. анонимен - Иван Иванов
12.03.2010 10:32
Вече съм собственик на такъв ваучер. Единственто условие е да сте работещи и да имате постоянен трудов договор. Ще започна курсове в училища европа. Смятам, че тази програма е много подходяща за осъвършенстване и развитие на работещия човек. Да ви кажа върнати няма, стига да се подаде коректно заявление и другите необходими документи. Това си е все едно да ви дадат 700лв. на ръка. Разбира се тези пари могат да се използват само по предназначение.
цитирай
18. анонимен - Гоче
12.03.2010 10:35
Фъфлещият написа книга с хайку. Кръсти я "Хуйку" и я преведе на италиански:Cazzonetti. Баща му , бог да го прости, не я видя...
цитирай
19. анонимен - ДИРЕКТОР-АЗ-БТ-Стилянова
12.03.2010 10:43
Каква е целта на тази програма и има ли изобщо няккава смислена цел, като Безработните изобщо не са включени в нея!
Нали, те си повишат езиковата квалификация или я променят от едно ниво в друго, и тогава шанса за намиране на работа се увеличава многократно!
Другари, айде променете си целта навреме и я насочете основно и приоритетно към базработните регистрирани, за да не се харчат пак безцелно тези европейски пари!
Работещите също могат да се възползват от тези програми, чрез почасово обучение от самите работодатели, ако те имат нужда от това и го заявяват чрез работодателят им!
Пълна безмислица и пълна смехотвория да се изолират точно Безработните, които имат най-голяма нужда от езиково обучение, тъй като това ще им спомогне поне малко за да си намерят нова работа!
Айде, не се излагайте отново като Цветни Гербери и си поправяйте навреме програмата, че ще ви се присмее Европата, докато се усетите, че гафите много с това недоумие и то точно с техните пари!


цитирай
20. анонимен - До ДИРЕКТОР-АЗ-БТ-Стилянова
12.03.2010 10:50
Точно поради тази причина от ЕС отпускат 3 пъти по голяма квота за следните програми:
■Програма „РАЗВИТИЕ” е предназначена за безработни (за съкратените след 1 ноември 2008 г.). 40000 души
■Програма „АДАПТИВНОСТ“ е предназначена за работещи (за преминалите на непълно работно време заради кризата). 42000 души

Както виждате, средства има предвидени за всички. А и не е за пренабрегване фактът, че българският работник е един от най- нископродуктивните в ЕС. Има нужда от сресдства в всички нива на икономиката. Щом ЕС са преценили нещо - тайно си мисля че така е правилно!
цитирай
21. анонимен - Начева
12.03.2010 11:07
Програмата си е направо супер, стига нещата да не се опорочат на местна почва! Съжалавам само, че нямам никакъв шанс да се възползвам, защото ще се пенсионирам след няколко дни. А иначе ходих в бюрото по труда в Пловдив и служителката беше много любезна да ми отговори на въпросите. Мисля, че няма никаква пречка, стига човек да отговаря на условията. Моля, ако някой знае за подобна програма, която да включва и хора в пенсионна възраст - да съобщи тук. Благодаря предварително.
цитирай
22. анонимен - Европа дава пари за обучение,но в чий джоб отива т и ,защо ги дава сега,след,като ще се изплащат след края на проведеното обучение?
12.03.2010 11:20
Обучаваща организация съм и това,което прочетох за колегита меко казано ме огорчи.Нека поясня за пишещите без да са наясно за какво става въпрос!Първо не Ви обучава ЕС,а така наречените Ду/доставчици на услуги/,защото ваучера, който носи обучаемият ще бъде осребрен едва след приключване на курса т.е. след месеци,а до тогава лекторски,учебници,учебни материали,консумативи и т.тн.ще се поемат от нас-ДУ.През това време трябва да се плащат осигуровки и др.данъци.Питаме се с парите от ЕС предназначени за квалификация,кой ще работи?В чий джоб или банка ще носят доходи?Нормално е,при започване да бъде изплатен процент при започване на обучението,а след приключване и доказване на разходи да изплати останалата сума.Моля,господа не хулете и не бъдете мнителни по отношение на самото обучение.Съгласна съм,че в Бюрата по труда също са затруднени,но и те не са виновни.Агенцията по заетостта би трябвало да отговори, като как се провежда обучение без пари и чие е това недомислие,а иначе целта е ясна- пак ще отиват пари в нечий джоб ,но не всеки случай в обучаващите организации.На хората трябва да им е ясно,че обучението при 300уч.часа ще трае минимум шест месеца,а, ако е повече тогава още по- лошо.Та,питаме,като са преведени европейските пари кой ще работи с тях?Не ни
се вярва,че са ни ги дали да лежат в нечия банка!Ето защо сме на това дередже-лъжеме се ,мнителни сме не вярваме на никой и във нищо,но сигурно сме прави!Тези ваучери,които носят лицата имат стойност само за АЗ-София.А,ако някой курсист се откаже кой ще плати направените разходи по него?Естествено ще са за наша сметка.Между впрочем ни посъветваха да теглим кредити и с него да провеждаме обученията.Е,добре,пак ли ще обслужваме нечии банки?И какъв е смисъла да обучаваме без пари,ззащото тези кредити носят лихви,които също са за наша сметка! А, бе, хубава работа,ама българска!Все пак се надяваме на някакво решение,защото и ние ще откажем обучения,нека ни се чуди Европа,то
няма да ни е за първи път.
цитирай
23. shaffi - здравей,
12.03.2010 11:24
в момента чета тази информация имн благодаря ..но съм от София,надявам се ,че и тук ще мога да се запиша за това обучение..имаш ли някаква по-специфична информация..важи за цялата страна това обучение?!!!......
цитирай
24. анонимен - До Shaffi
12.03.2010 11:40
"Из цялата страна вече тече записване за безплатни курсове и обучения , финансирани от ЕС."

Линк - "Списък с доставчици на услуги за страната"

Всичко си е написано в статията :) Само трябва да намерите подходящ за вас обучител.
цитирай
25. анонимен - Моля кажете
12.03.2010 13:23
Безработна съм от ноември 2009год.Освен в бюрото/където "учтиво" ми казаха,че някъде отвън има табла и да си видя/ в нета има ли по подробна имформация за програма РАЗВИТИЕ и за курсовете в нея.И разбира се фурмуляри за кандидатстване по програмата
цитирай
26. net - ха-ха-ха
12.03.2010 13:23
абсолютна глупост!!!
опитахте ли се да кандидатствате?- Аз да! Оказа се, че споменатите "лицензирани фирми за езиково обучение" са се регистрирали в АЗ с всички възможни езици за обучение, но за определени населени места е само един език, и то английски. Няма да говоря за качеството на материалите за обучение. Просовутият Ники Василев се опита да обучава ДА чрез същите фирми- и сега всички говорят перфектен английски. За да се проведе обучението трябва да се сформира съответно група. На един е удобно едно време за обучение, на друг друго. Как да се сформира група.
И защо не се даде възможност и чрез частен учител за двама или трима а трябва да е ОРГАНИЗАЦИЯ или фирма. След курса - тест за това колко си възприел- ако не си добър ученик или си имал лош учител- връщаш парите.
Аз чакам да се сформира група - двама желаещи за езиково обучение има.
Нито ни препращат към други "школи", нито фирмите регистирани предлагат обучение по немски. За компютри също фирмите отказват обучение на двама- искат група.
По адрес на " лапането" Ами май е прав анонимния- колкото по-голяма е групата- толкова по-голям процент за фирмата. Заплатата на преподаващият е една и съща- дали ще преподава на 2 или 5 , той си преподава, но фирмата ще получи повече средства - да спомена ли стойността отделена за един човек?
Както всички замисли - и този е добър, въпросът е как ще се реализира?
цитирай
27. анонимен - jiveq v germaniq
12.03.2010 13:50
az jiveq v germaniq dve godini i polovina kak moga da izpolzvam tuk tozi bezplaten kurs ni6to ne ste napisali za tezi koito sa izvan bg na men tozi kurs mi e neobhodim za da rabotq rabota si namiram no kato 4uqt moq razvalen nemski otkazvat.Ktrqbva da go nau4a govorimo pismenno mn dobre zapisah se v edin kurs no dve godini nqma vest hodq pitam no kazvat 4akaite kazvam 4e az 6te si pla6tam no otno6enieto pak sa6toto,za koeto mn sajalqvam
цитирай
28. анонимен - До ха-ха-ха
12.03.2010 13:51
Уважаеми Ха!Явно не сте наясно,защото с ваучерите на 5-6 лица не може да се плати на лектора,а за учебници,наеми и др. консумативи?Още повече от това,което пише анонимния от Европа с какви пари ще се платят?А,бе,прост народ сме си,изобщо не вникваме и не четем правилно.Питат къде са парите от ЕС за обучение,а Вие едно си знаете.....то мозъците ни са инфантилни та ни остава само чуждия език да владеем,нищо,че не знаем родния!Четет правилно,в
противен случай не Ви е нужно никакво обучение!
цитирай
29. net - и да отговоря на една анонимна- е...
12.03.2010 13:54
и да отговоря на една анонимна- езиковите курсове са разпределени на модули-3 бр
. А Вие как искате да научите един език - за 30 часа. Ако не е всеки ден поне по час- не си заслужава.
Училища Европа предлагат два дни седмично по 2 учебни часа. МОй колеги сключиха индивидуален договор за всекидневно обучение по 4 учебни часа.за година и половина. В момента една вече бивша колежка работи в английска фирма на постоянен трудов договор, като разговорът с английските и работодатели е безпроблемен. За нивото на което е научила езика е свидетелство и това, че тя представлява фирмата в англоговорящи страни, като рекламен агент. Друга безпроблемно участва по време на преговори с представители от ГБ. и въобще всички участвали в интензивния курс безпроблемно се справят с английския.
Така, че аз също предпочитам да уча по-продължително време и по интензивно
цитирай
30. анонимен - Отговор - анонимен - Моля кажете
12.03.2010 13:55
Това е сайта на Агенцията по Заетостта и по специално - на програмата "Развитие" тук е всичката достъпна информация.

http://www.az.government.bg/internal.asp?CatID=28&WA=Efunds/OPHRD/AP1103/Menu_1103.htm
цитирай
31. анонимен - До ха-ха-ха
12.03.2010 14:00
Качеството на обучение не зависи само от фирмите. Има строг Европейски контрол. И нчма нужда от подмятания от сорта "да спомена ли стойността отделена за един човек" - всичко се случва публично - има публичен регистър на обучаемите и това на кой, колко пари отпускат. И въпросните неспоменати 700лв. за езикови курсове обхващат 6 месеца обучение. 6 месеца заплати, данъци, консумативи, учебници и какво ли още не. Затова е най-добре да кажем "Благодаря" за предоставените възможности както на обучаемите, така и на обучителите.
цитирай
32. анонимен - Аман от кухи лейки...
12.03.2010 15:42
анонимен написа:
Каква е целта на тази програма и има ли изобщо няккава смислена цел, като Безработните изобщо не са включени в нея!
Нали, те си повишат езиковата квалификация или я променят от едно ниво в друго, и тогава шанса за намиране на работа се увеличава многократно!
Другари, айде променете си целта навреме и я насочете основно и приоритетно към базработните регистрирани, за да не се харчат пак безцелно тези европейски пари!
Работещите също могат да се възползват от тези програми, чрез почасово обучение от самите работодатели, ако те имат нужда от това и го заявяват чрез работодателят им!
Пълна безмислица и пълна смехотвория да се изолират точно Безработните, които имат най-голяма нужда от езиково обучение, тъй като това ще им спомогне поне малко за да си намерят нова работа!
Айде, не се излагайте отново като Цветни Гербери и си поправяйте навреме програмата, че ще ви се присмее Европата, докато се усетите, че гафите много с това недоумие и то точно с техните пари!


Абе Ви е толкова ли сте глупави не мога да разбера. Това не е програма на Гербери или каквито и да е други шемети. Това е европейска програма и е насочена към работещите. ЕДИНСТВЕНАТА насочена към работещите. За безработните има достатъчно други програми....
цитирай
33. net - о, да
12.03.2010 15:59
благодаря, за отделените средства, от които не мога да се възползвам!

А сега прочетох и друг кометар, адресиран до мен. Тази програма съм я разгледала, още кога започнаха проучванията от АЗ/ ама чакай за отговарящите да напиша - Агенция по заетостта/-миналата година мисля, септември/октомври
в замисъла си е много добра- чрез обучение, наетите вече лица да се задържат на работа. Това е в интерес на работодателите и на работещите. Повишаваш си квалификацията, като отделяш от времето си, но ставаш по-полезен и конкурентен в самата фирма. Не се налага допълнително наемане на външни лица за преводи. Очакава се на тези курсове да се придобие-защити определено ниво, и по този начин да можеш да продължи чрез самообучение.
Да, малко злобничка съм точно за това, че се тръби за невероятният шанс който ни се дава- а в същност за да получим обучението трябва да пътуваме 180 км за всеки учебен час , защото на такова разстояние се намира центъра за обучение.
или на 90 км -там има възможност за езиково обучение, но също неможели да съберат група та да се съберем.
По моята женска ложика - по-добре да давам 10 лв на частен преподавател вместо в транспортни разходи.
Така, че мили и добри служители в АЗ помислете си, когато организирате курсове

А горките служители в териториалните бюра по труда- въздишам и им се покланям за търпението, вниманието и силите, които полагат да вършат ежедневната си работа. И им съчувствам, когато не могат да решат казус, а им се брои колко човека за подали заявление и защо не са насочени.
Тъпизми и недомислици- цял куп.
цитирай
34. tirith - До net
12.03.2010 16:19
Не е нужно да можеш да се възползваш от всички възможни средства.
Не може едновременно до вземаш пари отделени за безработни, за работещи, за фермери и за рибари накуп.
Ако си безработна - ЕС отпуска пари по мисля че три други програми специално за безработни.
А тази програма ще тече до 2012, тъй че ако до тогава си намериш работа - ще може да се възползваш и от нея.
цитирай
35. анонимен - Европейски съюз ли?
13.03.2010 14:43
ЕС пусна безплатни езикови курсове и за нас-Ехо,какво е това заглавие бе?
Ние не сме ли част от ЕС,че да пуснат и за нас,моля информирайте се по добре вече 3-та година ние сме част от този съюз.
цитирай
36. tirith - до №35
13.03.2010 22:20
Ехо, анонимните.
Споменавайте кои сте, за да може като ръсите глупости да знам на кой точно да отговарям. Понеже не сте си казали кой/коя сте ще ви говоря като за господин.

Та господине.
Ние хубаво сме 3-та година в ЕС, но през тези 3 години заради нашите тройни хубавци ни бяха замразили /ЕК, като изпълнителната власт на ЕС/ тези пари и чак преди няколко седмици благодарение на правителството на ГЕРБ всички 11 милиарда бяха размразени /пак от същата ЕК/.
И тези пари по тази програма са пак от там.

И така тези курсове до сега бяха за всички останали страни в ЕС - сега вече са пуснати и за НАС.

Няма грешка в заглавието.
цитирай
37. анонимен - Чакаме си :-(
15.03.2010 12:12
Втори месец в гр.Бургас чакаме удобрение с колегите. По принцип нетрябва ли да е малко по-бързо, защото докато ни изберат може и да ни махнат или да фалира фирмата.
Поздрави на правителството на ГЕРБ - ама айде стига си преписвате и чужди заслуги.
инж. Атанасов
цитирай
38. анонимен - Въпрос към tirith
15.03.2010 15:40
Одобрен съм за курс по английски език. Връчен ми бе ваучер за безплатно обучение. Отидох на първия урок в указаното време и място. Разясниха ни, че курса ще е с продължителност 6 месеца, 3 пъти седмично от 17:00 до 20:00 и присъствието е задължително. С това съм съгласен, щом някой плаща от твое име и доброволно съм подал заявлени за курса, трядва да се присъства. Учебниците и учебните тетрадки се предоставят от т.нар. „Доставчик на услуги”. При подаване на заявлението в бюрото по труда, не получих информация относно продължителността и времето за провеждане на курса. Аз съм работещ, работното ми време е на смени и давам дежурства. Времето за провеждане на курса не ме удволетворява (При подаване на заявлението в бюрото по труда, не получих информация относно продължителността и времето за провеждане на курса.) Както е написано в статията по горе :" и да уговорите удобно време за провеждането на курса", не бе изпълнено. Въпросът ми е: Какъв е реда да ми се прекрати обучението в курса, и да си върна ваучера и получените учебни помагала?. От бюрото по труда и тези кото организират курса, немогат да ми отговорят на въпроса и незнаят към кого мога да се обърна за отговор на въпроса.
цитирай
39. tirith - -
15.03.2010 16:19
Много зависи точно коя фирма ти организира курса.
За другите не знам, на в "Наука и знание" се организират и съботно-неделни курсове, които няма да ти пречат на работата.
Естествено може и да не си от Пловдив и да не може да ходиш при тях, но може да им се обадиш от линка, който съм дал, и да ги питаш в тази ситуация какво може да направиш.
цитирай
40. анонимен - Въпрос към tirith от 38
15.03.2010 21:32
Извинявай, но не ми стана ясно, мога ли да се откажа от курса, тече 2 седмица от началото.
цитирай
41. анонимен - въпрос
17.03.2010 15:16
здравейте казвам се Благой Иванов и съм студент редовно обучение във Варна същевременно и работя на смени имам голямо желание до се запиша в такъв курс
но в момента програмата ми е много натоварена защото завършвам .Искам да попитам някои дали е на ясно дали мога предварително да кандидаствам и ако съм удобрен и ми бъде отпуснат ваучера да се запиша на курс в по късен етап имам предвид около края на юни 2010 защото бях дочул от една колежка че тази програма ще бъде до 2013 година . Ще съм благодарен ако някой ме посаветва какво е най доброто решение в моят случай.
цитирай
42. анонимен - въпрос
17.03.2010 15:25
Благой Иванов проспуснах да попитам какъв е крайният срок за записване
цитирай
43. bezprizvanniy - Съвет
23.03.2010 10:23
анонимен написа:
здравейте казвам се Благой Иванов и съм студент редовно обучение във Варна същевременно и работя на смени имам голямо желание до се запиша в такъв курс
но в момента програмата ми е много натоварена защото завършвам .Искам да попитам някои дали е на ясно дали мога предварително да кандидаствам и ако съм удобрен и ми бъде отпуснат ваучера да се запиша на курс в по късен етап имам предвид около края на юни 2010 защото бях дочул от една колежка че тази програма ще бъде до 2013 година . Ще съм благодарен ако някой ме посаветва какво е най доброто решение в моят случай.


Мисля че е възможно, но най-добре ще направиш ако се свържеш с някоя фирма-обучител и питаш там!
цитирай
44. анонимен - Искам да питам дали плащат от ЕС по 4 ...
26.03.2010 00:07
Искам да питам дали плащат от ЕС по 4 Euro на ден за хората хедещи на безплатните курсове, освен, че курса е безплтен дали се превеждат и нчкакви допълнителни пари за всеки човек ходещ на курс?
цитирай
45. анонимен - относно майчинство и участието в програмата
27.03.2010 21:09
Здравейте!
Аз съм от София. Имам трудов договор. В момента съм в отпуск за оглеждане на дете до навършване на 2г възраст - по майчинство. Изтича края на другия месец.
Имам ли право на участие в тази програма?
цитирай
46. анонимен - Майчинство
28.03.2010 16:22
Според мен имате право да участвате в програмата "Аз мога". Най-добре се консултирайте с служителите на Бюрото на Труда по местоживеене/месторабота!
цитирай
47. анонимен - относно програмата и майчинството
28.03.2010 20:08
Много благодаря за бързия отговор. Ще опитам още утре да стигна до бюрото по труда и да разбера как стоят нещата.
Аз опитах да открия информация в нета точно кои езикови школи в София участват в програмата, но не можах да намеря, ако някой може да даде директен линк с тази информация - ще съм ви много благодарна.
цитирай
48. анонимен - въпрос за ваучери
29.03.2010 19:02
Много съжалявам, че трябва да задам този въпрос.
Проблемът е , че при подаването на документите за включване в програмата, от деловодството на съответното бюро ми дадоха листче с входящия номер. По този номер може да ми се направи справката за това дали съм одобрена и т.н. Изрично ме предупредиха да не го губя, защото много трудно могат да ми открият данните. За съжалание аз го загубих и сега не знам как мога да проверя дали съм одобрена. Мисля, че имаше някъде в интернет публикувани списъци на получилите ваучери за съответния месец, но не мога да намеря сайта. Помогнете ми с информация, моля!
цитирай
49. bezprizvanniy - Линкове
06.04.2010 11:38
Списък с доставчици на услуги - http://www.az.government.bg/internal.asp?CatID=28/02/06&WA=Efunds/OPHRD/Other_docs/DU.htm

Ваучери - Публичен регистър - http://www.az.government.bg/internal.asp?CatID=28/02/07&WA=Vouchers/Vouchers.asp
цитирай
50. анонимен - Ваучери
11.05.2010 10:05
За съжаление ваучерите за работещи свършиха,но има за хора с намалено рабпотно време,но съм скепти4ен дали има наистина хора,които са на реален намален работен ден.
Скоро 6те запо4не раздаването и за безработни.
цитирай
51. анонимен - за мен
31.07.2010 20:26
ima takiva hora , az rabotia na namalen raboten den i se interesuvam dali ima o6te vazmojnost da kandidatstvam....
цитирай
52. анонимен - Дали разбирам правилно?
18.10.2010 00:33
1. Безработни лица, притежаващи документ за завършено обучение за професионална квалификация (свидетелство, удостоверение и др.) за същото или по-високо ниво на квалификация, спрямо заявеното обучение; - това е екстракт от документа "ИНФОРМАЦИЯ В ПОМОЩ НА БЕЗРАБОТНИТЕ ЛИЦА, ЖЕЛАЕЩИ ДА УЧАСТВАТ В ПРОЕКТ “ НОВ ИЗБОР – РАЗВИТИЕ И РЕАЛИЗАЦИЯ”
Схема BG051PO001-1.1.03 “Развитие”

I. Изисквания към безработните лицата за включване в Проект “Нов избор – развитие и реализация”"...
Да разбирам ли, че висшисти не могат да кандидатстват..?
цитирай
53. lubima - вече месец посещавам такъв курс!и ...
21.02.2011 12:36
вече месец посещавам такъв курс!и честно казано доста съм разочарована, в началото никой не обяснява точно какъв е срока на обучение и всеки би могъл да остане с впечатлението, че срока за едно ниво е 6 месеца...но не би!два и половина месеца е!Мисля, че за хора чиято работа е с висок интензитет това е крайно неподходящо обучение!Другото което ме притеснява, че в сформираните групи не се подбира нивото на обучаваните...и така аз се озовах в група в която 80% от курсистите са с доста високо ниво на познания по АЕ и учителката работи предимно с тях!В общи линии нещата са на ...самоподготовка...и материала е много!Не мога да се съглася, че ще се усвои език ако за два дена /от понеделник вечерта до сряда вечерта/ от курсиста се изизсква да научи 90 нови думи и да напише есе..../това е за ниво А1!!!/, все пак програмата уж беше за работещи....би трябвало да се има впредвид, че ходим и на работа!!Искам да се откажа от това безумие!Някой знае ли как?Защото и с договора имаше врътка!Първо ти връчват ваучера в БТ и след като отидеш при ДУ трябва да подпишеш договор, че нямаш право да се откажеш....а вече ваучера е написан на твое име...тоест...ако не подпишеш договора така или иначе.....се отказваш и ...плащаш 700 лв.!Ние бяхме 10 човека...единия вече си тръгна с грозни думи...други трима са на път да го последват!Пълно недомислие.....Съжалявам, че пожелах да се възползвам от този курс!
цитирай
54. анонимен - Самые лучшие индивидуалки
09.07.2011 23:32
Если вам одиноко и вы желаете удовольствий для души и тела.
То мы сможем предложить элитные предложения от своих шлюх.
Стопроцентно анонимно и безопасно, вы можете нам доверять.
<a href=http://zoshinji4214.sytes.net/>индивидуалки</a>
цитирай
55. анонимен - Large dispatch
15.07.2011 17:44
I am curious to find out what blog platform you have been working with? I'm having some small security issues with my latest blog and I would like to find something more safe. Do you have any solutions?
цитирай
56. анонимен - Отказ за подаване на заявление
20.07.2011 20:39
Здравейте,
днес направих/ уви- неуспешен/ опит да подам заявление по ОП РЧР " АЗ мога".
Казаха ми да отида края на август. Имат ли основание?!
Поздрави,
Ваня Кирова
цитирай
57. анонимен - :)
12.08.2011 15:13
Започва нова програма - "Аз мога повече" от 15.08 - Успех
http://www.az.government.bg/
цитирай
58. анонимен - цветомир киров
22.08.2011 09:51
Izvinqwam se purvo za tova 4e pi6a na w tozi vid. Programata "Az moga" e za lica koito rabotqt a ne za lica koito sa bezrabotni taka 4e uwi otnovo sme leko precakani ot sistemata v BG.
цитирай
59. анонимен - в помощ на търсещите одставчици по програмата "Аз Мога Повече"
03.10.2011 15:23
Доставчик на обучение ЦПО към “Изоблок” предлага дистанционно обучение по английски език, оперативно счетоводство, електронна търговия и дигитални компетенции. В момента приема уведомление на одобрени кандидати по програмата „Аз Мога Повече” към Бюрото по труда! Заповядайте при нас! Успех на всички, които все още не са получили отговор!
За повече информация може да ни потърсите на следните телефони: 02 / 8914160
и мобилни : 0879363293 (за абонати на Виваком) , 0899099320 (за абонати на Глобул)
цитирай
60. анонимен - прекратяване на договор по Аз мога повече
18.12.2011 11:44
Сключих договор с ДО за online обучение, но се оказа, че това, което пише на сайта им е лъжа! Там се твърди, че има над 100 часа аудио, а след като подписах договора и ми дадоха достъп се оказа, че няма дори една секунда аудио. Освен това в материалите, по които трябва да се готвим сами има грешки. Моля ви кажете ми как да прекратя договора с тях и да си върна ваучера, защото това, което тези хора правят е подигравка и с курсистите, и с европейските данъкоплатци.
цитирай
61. анонимен - Отговор към Анонимен
18.12.2011 13:27
Здравейте.
Много е неприятна ситуацията в която сте били поставени от ДО.
Единствената институция която може да ви помогне е Агенцията по заетостта.
Също така, бих ви посъветвал да кажете кой е доставчика за да знаят новоудобрените какво ги очаква ако се запише при тях.
Доставчици като този, който вие споменахте слагат черно петно на дистанционното обучение като принцип. Надявам се с ваша помощ, качеството на предлаганото обучение на отделните доставчици да стане публично достояние и хората да избират с повече информираност.
Ако имате въпроси пишете ги тук или на:
toni1155a@yahoo.com

Желаем ви успех.
цитирай
62. анонимен - Има телефон на Агенцията по Заетостта
30.12.2011 08:48
Сигнали за корупция на телефон
(02) 980 87 19
цитирай
63. анонимен - Pen-Jerg shades thumbs clearly higher.
09.01.2012 01:09
He <a href=http://papoziw.abgefahrene-website.de/novolog-flexpen-patient-assistance/>flexpen size</a> hem suggested <a href=http://papoziw.abgefahrene-website.de/pantoprazole-$4.00/>pantoprazole 10</a> thrust raise <a href=http://papoziw.abgefahrene-website.de/bactroban-2-cream/>bactroban ointment used for</a> tubes tie <a href=http://papoziw.abgefahrene-website.de/novation-hospira-heparin/>hospira</a> gelded towering <a href=http://papoziw.abgefahrene-website.de/what-is-malarone/>buy malarone</a> sharp gloat <a href=http://papoziw.abgefahrene-website.de/berna-products/>berna dean he's mine</a> brushed busies <a href=http://papoziw.abgefahrene-website.de/bacteriostatic/>bacteriostatic saline v s lidocaine</a>
цитирай
64. анонимен - Прекратяване на договор по Аз мога повече
24.01.2012 20:19
Здравейте,
в момента посещавам курс по "Аз мога повече" и искам да го прекратя, поради изоставяне на учебния план с близо 50 учебни часа. Реално това закъснение се получи по вина на преподавателката. Обсъждаха се много неща извън материала, като тя нито веднъж не прекрати тези разговори, а даже с охота се включваше в тях.
Посетих Бюрото по труда, за да съобщя за нередностите. След сигнала ми преподавателката реши да наваксва материала с много бързо темпо. Тя започна да се държи много грубо и педнамерено с мен и създаде личностни конфликти в групата, като ме обвини че заради мене и моя сигнал, тя трябва да преподава така.
Моля от Ваша страна за съвет как да прекратя взаимоотношенията си с тази обучаващата организация, без да се налага да заплатя курса.
цитирай
65. анонимен - descargar gratis adobe photoshop
17.02.2012 20:21
acrobat standard 7 acrobat pdf files http://seyvxcm.hostingsociety.com/acrobat-full-version.html acrobat full version
цитирай
66. анонимен - viagra online 530 3944
18.10.2012 19:35
<a href=http://buyviagraonlinemall.com/#19647>buy viagra</a> - <a href=http://buyviagraonlinemall.com/#8928>viagra online</a> , http://buyviagraonlinemall.com/#13560 generic viagra
цитирай
67. анонимен - payday loans online 741 12880
19.10.2012 13:35
<a href=http://usapaydayloansonlinetoday.com/#20613>payday loans online</a> - <a href=http://usapaydayloansonlinetoday.com/#1421>payday loans online</a> , http://usapaydayloansonlinetoday.com/#14110 payday loans online
цитирай
68. анонимен - buy viagra online 338 12945
19.10.2012 16:58
<a href=http://buyviagraonlinemall.com/#4538>viagra online</a> - <a href=http://buyviagraonlinemall.com/#14119>viagra online</a> , http://buyviagraonlinemall.com/#16695 buy viagra online
цитирай
69. анонимен - order levitra 13501
20.10.2012 03:47
<a href=http://orderlevitrahere.com/#nuodx>levitra 20 mg</a> - <a href=http://orderlevitrahere.com/#hpglz >buy levitra online</a> , http://orderlevitrahere.com/#kzmbv cheap levitra
цитирай
70. анонимен - cheap generic viagra 14779
21.10.2012 11:28
<a href=http://ordercheapviagrahere.com/#fumnx>viagra 150 mg</a> - <a href=http://ordercheapviagrahere.com/#verni >viagra without prescription</a> , http://ordercheapviagrahere.com/#tivuc generic viagra
цитирай
71. анонимен - order cialis 14090
22.10.2012 03:22
<a href=http://ordercheapcialishere.com/#ytxgb>cheap cialis online</a> - <a href=http://ordercheapcialishere.com/#atiza >buy cialis online</a> , http://ordercheapcialishere.com/#vwllf cheap generic cialis
цитирай
72. анонимен - buy kamagra 2466
22.10.2012 04:37
<a href=http://orderkamagranow.com/#ypzjj>kamagra online</a> - <a href=http://orderkamagranow.com/#nouah >buy cheap kamagra</a> , http://orderkamagranow.com/#vjhtz kamagra jelly 100mg
цитирай
73. анонимен - buy viagra online 7969
24.10.2012 03:40
<a href=http://viagrastorehere.com/#uuqyi>viagra online</a> - <a href=http://viagrastorehere.com/#bmylf >buy viagra online</a> , http://viagrastorehere.com/#fzfwa cheap viagra
цитирай
74. анонимен - payday loans 870 4174
24.10.2012 08:46
<a href=http://paydayloansveryquickly.com/#4753>payday loans</a> - <a href=http://paydayloansveryquickly.com/#708>payday loans</a> , http://paydayloansveryquickly.com/#2231 payday loans
цитирай
75. анонимен - cialis online 411 15535
24.10.2012 18:18
<a href=http://buycialisonlinesafe.com/#13606>buy cialis</a> - <a href=http://buycialisonlinesafe.com/#4486>generic cialis</a> , http://buycialisonlinesafe.com/#18512 buy generic cialis
цитирай
76. анонимен - generic kamagra 3545
25.10.2012 19:58
<a href=http://kamagrastorehere.com/#rzlvq>generic kamagra</a> - <a href=http://kamagrastorehere.com/#yqykb >cheap kamagra</a> , http://kamagrastorehere.com/#ilnoa buy kamagra online
цитирай
77. анонимен - buy levitra online 8218
26.10.2012 03:12
<a href=http://levitrastorehere.com/#dnymr>generic levitra</a> - <a href=http://levitrastorehere.com/#wogus >generic levitra</a> , http://levitrastorehere.com/#anckv buy levitra
цитирай
78. анонимен - generic cialis 18598
26.10.2012 06:01
<a href=http://cialisstorehere.com/#cmgfw>buy cialis online</a> - <a href=http://cialisstorehere.com/#itrjr >buy cialis online</a> , http://cialisstorehere.com/#cesyu cheap cialis
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: tirith
Категория: Политика
Прочетен: 2063139
Постинги: 134
Коментари: 1957
Гласове: 2181
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930